EKİNLER BAŞ VERMEDEN KÖR BUZAĞI TOPALLAMAZMIŞ...



EKİNLER BAŞ VERMEDEN KÖR BUZAĞI TOPALLAMAZMIŞ....



Ortaya çıkan bu söz uydurma bir hikayeden mevcut oldugunu vurguluyorlar..Hikayesine gelince  Bahar ayların geldiğinde  ekinler çıkmaya başlar. yeni doğmuş, gözü açılmamış inek yavrusu  yani kör buzağı annesinin altında süt ararken  göz görmediği için  annesine zarar verir. anneside canı acıyınca  buzağısına bir çifte sallar. Buzağı aldığı çifteyle topallamaya başlar :) Şöyleki; Ekinler baş vermeden” zaman belirtmek için kullanılmıştır. Ekin zamanı ise Eylül ayıdır. “Topallayan kör buzağı” ise yeni doğmuş, henüz gözleri açılmamış ve ayağa kalkmaya çalışan buzağıdır.
Özetle “ekinler baş vermeden” yani hasat zamanı gelmeden; “kör buzağı topallamaz” yani inek doğum yapmaz.
Biraz daha açalım konuyu; İnekler Eylül’den önce doğum yapmaz. yani her işin  bir sırası vardır, hiç bir şey zamanından önce olmaz, bu yüzden sabırlı olmalıyız.. kıssadan hissse...Uzun zaman oldu , farkındalıklar yaşattılar bana. vatanımın ilhamın yüceliğinde boynum resmen kıldan inceydi. savaşların savaşılarak kazanılmayacağını bana öğrettiğin için ayrıyeten Levent beye ; teşekkür ederim.Kendim gibi temiz varlıklarla  yaşayabileceğim  bir dünya için  elimden geleni yapmaya söz veriyorum. varlığım fark yarattı .Ve o an bir damla daha yaş döküldü gözümden .Özür dileyeceksin. Fark etmeden çektirdiğin bütün acılar için  özür dileyeceksin. Geçmişe dönmek isteyeceksin. benden özür dileme..Geriye baktığımda hafif bir esinti kaldın, ama  ben o esintide bile  bileceğimki içimdeki umut dolu kök salan ağacın yapraklarını savurmayı. ve  senin için o gün çok geç olacak... çok şey yasandı... yaşanılanılanları anlatmanın zamanı geldi sanırım...

Previous
Next Post »
5 Yorum
avatar

Nerdeyse bir yıldır yoktun, yoksa ben mi bir şeyler kaçırdım?!

Yanıtla
avatar

çok şey yaşandı diyelim. toparlanmak gerekti bay e.

Yanıtla
avatar

Dağılanları toparlamak zordur. Bazen kalan sağlarla devam etmek gerek.

Yanıtla
avatar

Umut ediyorum ki herşey güzel olsun...

Yanıtla
avatar

Umut ediyorum ki herşey güzel olsun...

Yanıtla

Umarım gününüz güzel geçer:)